fredag 3 mars 2017

Breath of the wild...så nära

Idag är ingen vanlig dag. Idag släpps Nintendos nya konsol Switch och med det "The Legend of Zelda-Breath of the wild". Det har viskats om denna nya del i Zelda-serien i flera år, och idag får jag se om någon av mina förutsägelser (nämnda här och här) har varit rätt. Jag inser att det inte kommer att göra samma intryck på mig och mitt liv som "A Link to the past" och "Ocarina of time" gjorde, men jag hoppas att det flyttar mina gränser för vad ett zelda-spel kan vara på samma sätt.

På det känslomässiga planet, det är rätt häftigt att det fortfarande förgyller vardagen när ett nytt Zelda-spel släpps, 30 år efter att jag mötte spelserien för första gången. Det kändes lite konstigt att se både Aftonbladet och Nyhetsmorgon ha inslag om det. Det är lite blandade känslor av "Äntligen fattar ni" och "Rör inte mitt Hyrule".

Hur känner du inför "Breath of the wild"-släppet?



Syntolkning: Link från "Breath of the Wild" liggande i vatten, belyst underifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.