onsdag 22 februari 2017

Grön onsdag-Prinsesstårtans hämnd

Dagens gröna onsdag har en historia. Det är så att jag gillar att gå på Sy- och hantverksfestivalen varje år, för att köpa tyg till mina medeltidskläder (och lite annat också). Dock kan det ibland bli lite för tantigt och puttinuttigt när jag går där. Så jag bestämde mig för att skapa min egen balans med hjälp av kombinationen vårfärger och dekaler som snarare signalerar metal.


Syntolkning: Hand med tummens, pekfingrets och lillfingrets naglar målade i limegrönt och pek- och ringfingrets i rosa. Tummen har en kobra i svart och långfingret en orm som ringlar sig runt ett svärd, också i svart.


Syntolkning: Tre fingrar med långfingret och lillfingrets naglar i limegrönt och ringfingrets i rosa. Ringfingret har en röd ros med svart stjälk på sig och lillfingret en svart kobra.


Det gröna lacket är Depend 469 och det rosa är från Depends "Garden Dreams"-kollektion nr 4056 "Butterfly dreams". Stickersen kommer från Pronails. Tyvärr har jag nog förvarat dem felaktigt, eller så har de svårt att fästa när naglarna är helt nylackade, för de lossnade väldigt lätt. Mitt tips är att använda dem för att piffa upp lack ssom har suttit ett par dagar.

Vill du se mer grönt så titta in hos Karin =)

6 kommentarer:

  1. Hahaha, prinsesstårtans hämnd, förstår precis hur du menar. ^_^ Rosa och grönt är alltid fint ihop, gillar den gröna skarpt! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket =) Jag gillar rosa och grönt tillsammans, speciellt på våren (eller ja, vårvintern).

      Radera
  2. Svar
    1. Tackar =) Ja, jag kände att det behövdes lite humor i den här manikyren.

      Radera
  3. gillar också din titel och tycker det är både snyggt o lite coolt=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket =) Det kändes roligare med en humoristisk titel än bara nummer.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.