måndag 6 februari 2017

Avslutens och börjans tid

Januari har gått lite i avslutets tecken. Försöker att avsluta saker, oavsett om det är en tv-serie jag följer eller projekt. Håller på att se klart "True Blood" men det har blivit så väldigt miserabelt så vi får se när jag tar de avslutande sex avsnitten. Vad gäller projekt så har 10 års grubbel på vad som skulle göras med en icke funktionell badkarssida lösts med att vi helt sonika körde badkarssidan till återvinningscentralen. Känns väldigt skönt att slippa fundera på det-och så är det att vara en sak hemma hos mig, är du inte vacker eller användbar, så åker du ut i kretsloppet igen.

Om januari var avslutets månad, hoppas jag på att februari blir börjans. Visserligen började jag att öppna upp vårt hem redan på nyår, men i lördags var första gången jag bjöd hem mina vänner om ni förstår hur jag menar. Min hem är väldigt mycket min borg, så jag är känslig för kritik. Det gick dock bra, vi fick mycket planerat och de uppskattade både teet och det hembakta brödet. Jag har haft känslan av att börjar jag inte ha gäster nu händer det aldrig. Så det är skönt att ha börjat att öppna upp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.