måndag 15 augusti 2016

10 saker som du kanske inte visste om mig

Jag har blivit utmanad, eller snarare frivilligt tagit på mig en utmaning, av Lesthi att skriva tio fakta som du kanske inte visste om mig.

1. Så länge övriga tvättare följer reglerna så tycker jag om att ha tvättstugan, och faktiskt att sortera in tvätt. Det ger en skön känsla av att vara förberedd för vad som än händer i vardagen.

2. Jag tycker att choklad är överskattat. Jag äter det, och tycker att det är gott, men hela den här hajpen och idéen att det botar allt, från depression och pms till världssvälten, känns väldigt överdriven.

3. Jag tycker att telefonsamtal med människor jag inte känner väl är jobbigt. Föredrar sms, mejl och chatt.

4. Att jag syr medeltids- och fantasyinspirerade kläder har jag nämnt i bloggen. Jag har dock ingen symaskin så jag syr dem för hand.

5. Jag har ett väldigt kluvet förhållande till spontanitet. Det kan vara kul, ungefär en gång av tio, men jag föredrar att kunna förbereda mig först. Jag brukar säga att "ett spontant liv kräver väldigt mycket planering".

6.  Jag har ett "bunkra-skåp" där jag har sådant man kan lagra som inte ligger och ruttnar: toapapper, tandkräm, schampo, balsam m.m. Det är en vana från mitt gamla jobb.

7. Om jag skulle välja en fiktiv värld att leva i skulle jag bo i Hyrule (Legend of Zelda) eller Marvels Asgard.

8. Även om jag själv är nöjd med Gorons sällskap, så tycker jag att det borde vara lagligt att vara gift med flera människor i Sverige, förutsatt att alla är vuxna och med på det.

9. Jag har den ganska oväntade kombinationen hårdrockare och ljudkänslig. Det är dock mest plötsliga ljud som stör mig, samt musik och radio som är på på den där volymen när det är tillräckligt högt för att notera att den är på, men för låg för att du ska höra vilken sång det är på radion. Jag spelar också musik på låg volym hemma.

10. Jag avskyr provokationshumor. Tycker väldigt sällan att den är rolig och att det finns betydligt bättre sätt att visa på skeva saker i samhället.

Det var de sakerna jag kunde komma på. Om du vill göra den, helt frivilligt, så gör den och skriv en rad i kommentarsfältet så kommer jag och läser.


4 kommentarer:

  1. Usch ja för telefonsamtal! Får lite panikångest bara av att min mobil ringer :< blir nästan lite arg på folk som jag nyss lärt känna som envisas med att spontanringa när jag till och med förklarat mitt problem och ber dem sms-a om de vill ses/fråga nåt istället.

    Håller också med om nr 8, även fast jag själv också är nöjd :)
    Intressant läsning, det känns som att man lär känna folk bättre av såna här utmaningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Jag håller med om att man lär känna folk bättre. Det kommer fram nya sidor som inte alltid kommer fram annars.

      Det jobbiga med telefonsamtal är att de bryter sig in, och så står du där och kan inte göra någonting annat. Det stör mig.

      Radera
  2. Love your facts. As an introvert I find phones difficult. And noise.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you =) I'm an introvert myself, so it not strange we have some things in common =)

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.