fredag 17 juni 2016

"The Legend of Zelda: Breath of the wild"



Inte sedan "Super Mario Bros 3" på 90-talet kan jag minnas att det har varit så mycket snack och ryktesspridning kring ett Nintendo-spel som detta. Länge har det gått under smeknamnet "Zelda U"/"Zelda Wii U" men nu har vi fått en undertitel. "Breath of the wild" ska, enligt Eijji Aunoma (spelets producent), syfta på hur stor plats naturen tillåts ta i detta spel.

Det som slår mig när jag ser trailern ovan, och det av demon från E3 (stor spelmässa) som jag har sett, är att det har blivit mer överlevnad, i stil med "Skyrim" och i viss mån "Witcher 3". Istället för att som tidigare jaga hjärtan i gräset för att återställa energin, så lagar du nu istället mat. Du kommer också att behöva byta kläder i t.ex. kalla områden. I förra inlägget aviserade jag detta som "Saker som traditionellt har varit gröna, men inte är det längre" och det är naturligtvis Links tunika jag syftar på. Det ska bli spännande att se om den gröna dräkten kommer att dyka upp, eller om den är en del av det förflutna.

Något som är väldigt kul att se är att mitt önskemål om en mångsidig fauna har blivit verklighet. Jag har också tagit beslutet att kolla så lite som möjligt på prewiews och liknande, för att inte spoila inför det kommande spelet. Det jag har sett gör mig väldigt sugen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.