måndag 9 maj 2016

Saker och skeenden jag njuter av-och sådana jag är klar med

I helgen kom sommarvärmen till Sverige för första gången i år. Som vanligt lite av en chock, men i år försöker jag att planera och lägga upp en strategi så att jag orkar med värmen (värme är verkligen inte min grej). Eftersom det är måndag morgon och försommar, så känner jag att det är dags att göra listor på saker som jag njuter av just nu, och de som jag är klar med.

Så här kommer listorna.

Det jag njuter av


  1. Te-fick en leverans från Tefrossa och lyckades denna gång med att bara pricka in fullträffar 
  2. Gorons idéer-han har så många smarta och bra idéer kring tillvaron just nu
  3. Träning-just nu är det kul att gå på gymmet, så då är det bara att köra på och göra det
  4. Att jag kan se det roliga i saker, även om det är fullt upp
  5. Brittiskt i tv-det har sänts mycket kul nu när både David Attenborough och Shakespeare jubilerar
  6. Läsa böcker
Saker jag är klar med

  1. TV-paneler-har tappat intresset för vad random halvkändisar tycker
  2. Högtider-har varit inne på det förut, men just nu så får någon annan upprätthålla traditioner
  3. Blogginlägg och instagram-poster som bara postats för att samla "Duktightspoäng"

2 kommentarer:

  1. I really don't do heat well either. In our summer I turn into a troll and only come out at night (or very early).
    Love your plans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I understand you turning into dusk till dawn-person in the heat. Seems perfectly reasonable. I try to do the same in the heat, unless I'm orced to do so. That's why I'm planning a great wardrobe for the heat.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.