tisdag 17 november 2015

Om att ha nästan lite för roligt en mörk helg

Det här inlägget kan kännas som definitionen av taskig timing, men mitt personliga mående och världsläget har verkligen varit motsatt denna helg. Det har varit flera roliga saker i en följd. Jag brukar försöka att få in lite luft mellan mina bokade saker, men den här gången gick det inte att flytta på.

Det hela började på torsdagen, när jag och Goron gick på Intiman i Stockholm för att se "Rickard Söderberg är Gaytenor". Trogna bloggläsare vet att Rickard är en av mina stora inspiratörer i livet, och en av de människor som gör att jag vågar kliva utanför komfortzonen ibland för att göra världen bättre. Nu har han för första gången satt upp sin egen show. Otroligt fint och avskalat, två musiker och han själv. Underbar show, blandning av högt och lågt, vacker musik och prat om näthat, kärlek och annat viktigt. Så fint och personligt, det kändes verkligen att det inte bara var inövat. Efteråt tog han sig tid att signera böcker m.m. och ta selfies med alla som ville. Jag tog en selfie och fick världens goaste kram. Jag hade förlåtit honom om han inte hade kommit ihåg mig (sist vi sågs AFK var 3 år sedan och sedan dess har han blivit Rickard med hela svenska folket) men det gjorde han.

Från regnbågsskimrande stämband är steget inte så långt till gröna smaklökar. Jag blev bjuden på middag som tack för att jag har hjälpt min vän, och nu när hon äntligen har ett fast jobb så samlade hon de som hjälpt henne under den tuffa tiden på Lao Wai. Lao Wai är en fantastisk vegansk restaurang. Vi åt på kinesiskt vis och delade 5 rätter. Fina rena smaker, allt veganskt och kreativt. Flera av oss är också med i mitt sällskap och jag fick höra att mitt sätt att resonera kring mat är "typisk alvlogik".

Paralellt med händelserna ovan sydde jag på min klänning till november-banketten, och tre timmar innan jag skulle vara där blev den klar. Den var mycket skön att ha på sig och banketten i det stora hela var mycket rolig, både pga alla härliga människor jag fick träffa och att jag fick beröm för mina insatser i föreningen hittills. Mitt engagemang är på intet sätt slut. Bilder på klänningen kommer.

Kan meddela att jag var duktigt trött på söndagen, så det blev inget Nightwish för mig, trots att de spelade i Stockholm och jag ännu inte har sett deras nya sångerska i aktion. Det kändes som rätt sak att göra hälsomässigt, men det är första gången på 10 år som Nightwish gör en konsert i Stockholm och jag inte är där. Det fick mig att att fundera lite på "Vart är vi på väg?" men jag vill inte gå på en konsert av påhittad pliktkänsla och sedan inte ha kul. Jag tror också att många roliga upplevelser väntar på mig. Just nu pockar nördsjälen på mer än hårdrockshjärtat.











1 kommentar:

  1. Hur viktigt det än är att stanna upp och fundera på den tiden vi lever i så tror jag att det är minst lika viktigt att fortsätta att leva våra liv, att fortsätta att ägna sig åt att ha det roligt och göra sådant vi mår bra av. Annars vinner de mörka krafterna och det kan vi aldrig låta dem göra. Roligt att ni var på Lao Wai, det är längde sedan jag var där, t o m en köttätare som jag kan uppskatta god och vällagad vegansk/vegetarisk mat och Lao Wai har verkligen god mat. =)

    SvaraRadera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.