lördag 19 september 2015

Rymmer till Göteborg

Jag är inte förlorad i världsalltet (ett mycket bra intryck som jag har lärt av min pappa). Det är dessutom positivt, jag och Goron har varit i Göteborg ett par dagar. Dels som en liten minisemester i och med att vi har varit hemma hela sommaren, dels för att jag skulle delta i en tv-inspelning. Det var extra speciellt för mig, i och med att Goron är den första som fått följa med till min oas i Göteborg. Det är en stor sak eftersom jag ofta har åkt dit ensam, för att ladda batterierna och komma bort. Dessutom är det första gången som vi reste iväg tillsammans.

Det blev en bra resa. Det spöregnade från Stockholm till Örebro. Dessutom hade jag lagt i en av mina skivor med irländsk folkmusik, så mitt i spöregnet säger Goron: "Du vet att det är Göteborg vi är på väg till, och inte Dublin?". Då kom resans första asgarv. Överhuvudtaget så är det väldigt bra att köra bil långt, för vi hann prata och tänka tankar till slut.

När vi hade checkat in på vandrarhemmet och lämnat väskorna så tog Goron fram telefonen och googlade adressen till SF-bokhandeln. Det blev en intressant och rolig promenad dit, upp och ner, höga trappor och djupa dalar. Värt promenaden var det, SF-bokhandeln i Göteborg är ett nördtempel. Jag tog inga bilder, men visste hur spännande det var eftersom jag har sett Jennys bilder. Det är jättefint, med stora Daleks och Darth Vader i lokalen. Ett äkta nördtempel. Det blev ett ex av "Elfquest-the final quest" och en poster från "Thor 2-The dark world" som fick följa med hem.


TV-inspelningen var väldigt rolig och lättsam =) Hade grymt kul och alla var ruskigt trevliga. När det var färdigt gick jag och Goron på Universeum. Det var riktigt skönt, i och med att det var vardag och inte så många människor. Universeum är en underbar plats, speciellt för en fiskskadad själ som jag. Goron blev störtförälskad i en sågfisk, och jag blev varm i hjärtat av att se en fullvuxen blågylta. Att se hela Universeum, inklusive Mammut-utställningen, kan bli en dyr historia för mig-Goron vill ha en ullhårig noshörning att rida i strid ;-)

Det var väldigt kul att vara i Göteborg, men det är skönt att komma hem. Vardagen blir liksom uppgraderad när en har varit ifrån den ett par dagar. Det behöver inte vara Jorden runt, det räcker med två dagar i Göteborg.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.