onsdag 1 juli 2015

Grön onsdag: Tetris-nailart

Surveckan fortsätter, och för att ge mig själv lite pepp och kämpa vidare så målade jag naglarna idag. Dessutom vill jag peppa Karin, som mitt i mamma-livet håller igång "Grön Onsdag". Som ni läsare kanske har märkt så gillar jag att inspireras av saker som inte brukar förknippas med smink och skönhet. Idag kom inspirationen från ett NES-spel som gick varmt hemma när var liten, nämligen "Tetris". Klossarna som ska staplas hade olika färg på olika nivåer och min favorit var nivå 5, för den var väldigt behaglig för ögonen.


Tumme, långfinger och lillfinger är lackade med Depend Garden dreams nr 4063 "Secret garden" och pek- och ringfingrarna med Depend nr 353. Förutom färgkombination, som blev sommar utan överdos av glasspastell, så tycker att det blev lite kul med konstrasten mellan blankt och sidenmatt. 


10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack så mycket =) Jag gillar båda färgerna, även var för sig =)

      Radera
  2. Bra val av tetrisnivå, det blev riktigt fint som nagellack också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket =) Ja, jag gillade kombon på just den nivån, den var så behaglig för ögonen som sagt. En har inte roligare än en gör sig =)

      Radera
  3. Har väl spelat tetris nån gång men kommer inte ihåg den nivån, så jag kom väl inte så långt;) Fin manikyr iaf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vara så att färgerna är olika i olika versioner. Tack så mycket =)

      Radera
  4. Kul blandning av färger och finish! Fint :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket =) Jag gillar verkligen "Gardens dreams" finish, både för sig själv och tillsammans med blanka lack, och ska prova att göra en funky french med matt lack.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.