tisdag 30 juni 2015

Söt helg och survecka

Se på...bloggen lever!

Om helgen som gick hade ett tema så blir det söta djur. På lördagen så åkte Goron och jag till Skansen. Vi behövde ett litet äventyr, för det är just de där små äventyren som har försvunnit senaste halvåret. Helt rätt dag visade det sig, fint väder och så många söta djur, speciellt ungarna. Sötast var minigriskultingarna, ett litet gäng på 9 stycken i olika färger. Så borde alla grisar få ha det, gå omkring och böka förnöjt. Roligaste djurungarna att se var lemurerna som hoppade omkring och lekte och busade med varandra och ynglen av pilgiftsgrodorna-som inte har föräldrarnas spektakulära färger utan ser ut som miniatyrversioner av vilka grodyngel som helst.



Nästa sötchock kom när jag hälsade på Do och Lady Glatem och så baby Glatem (som numera får kallas Little Glatem, för han är ingen bebis längre utan en liten kille med stor personlighet) och hälsade på. De har skaffat en liten kattunge som var söt så att man storknar. Det var skönt att träffa dem igen, och vi lovade varandra att göra det oftare.

Veckan som kom efter har mest varit sur. Det är krångel med bilen, som är på verkstad nu och med Universum och Konsumentköplagen i ryggen så hoppas vi att vi löser sig. Dock tär det på oss båda, för det finns så mycket annat att lägga energin på. Det är svårt, men jag försöker att hitta ett sätt att hantera det. Min förebild hittade jag också på Skansen, nämligen ankorna som när jag tog bilden låg alldeles still och bara gled genom vattnet.


Det hjälper att de tillhör min favoritras "Svensk blå anka"



2 kommentarer:

  1. Animals do make life better don't they?
    Ducks look so serene - even though I know that under water and out of sight their little legs are working overtime. A bit like some people...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Actually, I watched their legs and they didn't paddle. They just lay there, side by side, and let the light breeze take them wherever it wanted.

      Also, animals do make like better. Just watching an aquarium lowers my pulse =)

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.