torsdag 27 november 2014

Blogvember

Lesthi har utmanat mig i Blogvember-utmaningen (vilket taggigt, konsonanttyngt ord). Jag tackar för utmaningen och tar mig an den.

Vad är det bästa med att blogga?

Att det är min lilla droppe i medie-havet. Vill jag uttrycka min åsikt om ett ämne så har jag en plattform. Sedan får du också kontakt med roliga och intressanta människor, som du kanske aldrig hade träffat annars.

Vad är det som gör min blogg speciell?

Jag tror att det är blandningen. Jag försöker att vara något som jag saknar-nämligen feelgood-blogg för oss som är nördiga. Jag gillar inrednings-tidningar och vill gilla ett program som "Go'Kväll lördag" men det verkar inte finnas på världskartan att vissa av oss inspireras mer "Star Wars" och "The Tudors" än av "Sex and The City". Det här ska vara bloggen där det är okej att gilla både skumbad och Storm Troopers.


Hur ser min blogg ut om ett år?

Jag hoppas att den finns kvar och lite mer liv i kommentarsfältet, om jag får drömma.

Vilket var mitt bästa inlägg?

Nu är min blogg inte så gammal, men om jag ska titta så gillar jag mitt inlägg om midsommar, för att jag vågade vara ärlig och erkänna att dumma kommentarer på nätet tär på mig. Sedan fick inte det här så många kommentarer men jag tycker att det här är väldigt kul.

Vilka bloggar/bloggare inspirerar mig?

Först och främst, Morrica. Vi har läst varandras bloggar sedan 2008, och hon är en av dem som fick mig att våga twittra.

 Jag inspireras också av MrsDatas båda bloggar, Livet... och Lackat...  . Hon känns lite som en smart, äldre fangirl-kompis på nätet :)

 En blogg som jag gillar att gå in på för att få stiltips är The Stylish Geek. Hon visar att det finns ingen motsättning mellan mode och nörderi.

Sedan så gillar jag julbloggar-och mina favoriter där är Tomtens dotter och Sannas Christmas . Bra sätt för mig att inte jultjata öronen av Goron.

Med detta tackar jag för utmaningen. För att hålla den levande utmanar jag Morrica, MrsData och Sanna.



6 kommentarer:

  1. Men vad gullig du är! Jag är snordålig på att kommentera, ska försöka bättra mig för jag vet ju hur roligt det är.
    Eftersom det blir film hos mig imorgon får du se mitt svarsinlägg på lördag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara, Mrs Data, ta det i din takt, både utmaningen och kommentarerna.

      Radera
  2. Isn't it wonderful getting a glimpse of lives, of people who are so different - and sometimes so much the same...

    SvaraRadera
    Svar
    1. It sure is. The Internet makes it easier to get beyond the surface. When you meet people in the real world, you tend to be drawn to people who are similar to you. Reading a blog is a great way to approach someone =)

      Radera
  3. Bra bloggtips där! Jag försöker bättra mig med att kommentera, på alla bloggar jag läser. Det jobbiga för mig är att jag oftast läser bloggar på morgonen, och då har hjärnan inte hunnit vakna för att jag ska kunna skriva nåt vettigt, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner igen vad du skriver. Det händer att jag går tillbaka om jag känner att jag vill kommentara men inte kommer på något vettigt. Kommentarer är ju lite det som får en att blogga. Det är kul.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.