söndag 11 maj 2014

Avslutar en era och öppnar för nya drömmar

Jag avslutade en era idag. Goron och jag hjälptes åt att tömma mitt akvarium. Det är gammalt, jag har inga fiskar kvar sedan länge och en bekant till mig, som arbetar med akvarier och hjälper försäkringsbolagen, säger att "Alla akvarier blir 10 år, nästan alla blir 15 år, nästan inget blir 20 år". Mitt akvarium är 18,5. 

Även om det är klokare att göra sig av med det innan det börjar att läcka, känns det konstigt att göra sig av med akvariet, det var nämligen den första lite större sak som jag sparade ihop till själv och det var en stor dröm att köpa det. I det akvariet uppfylldes mina drömmar om att odla en äggläggande fisk. Så det är mycket tacksamhet ingjutet i glaset. Det har dock fått några kyssar och som sagt, silikonet börjar bli gammalt. Så nu tackar jag för 18 år och första gången på den tiden kommer att ha en akvarielös lägenhet. Inte så länge dock, för jag är en person som behöver ha fisk i mitt liv, men det är läge att fixa ordning min lägenhet, och tro mig, det blir mycket lättare utan hundratals kilo av vatten, glas och sten att flytta. Så nu får fiskdelen bestå av nya akvariedrömmar och planer. 



photo credit: Lee Nachtigal via photopin cc

2 kommentarer:

  1. Får göra om det till Terrarium i stället. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är ju en tanke, men min favoritreptil grön leguan är också vegetarian, och jag blir jättesur när någon tar min mat ;)

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.